„Afară, departe, pe câmp” este o biografie „interioară” a avangardei literare, cu Urmuz și Tzara în frunte, mișcare pornită din revolta marginalilor culturii, care se opuneau, cu armele absurdului, „ideilor de-a gata” care au stăpânit, decenii la rând, arta, politica și peisajul social românesc.
Spectacolul lui Alexandru Dabija, bazat pe un scenariu dramatic de Cătălin Ștefănescu, demonstrează și că râsul a fost garanția sănătății morale a celor care au spus „Nu!” tuturor sistemelor care au înregimentat și degradat ființa umană.
„Afară, departe, pe câmp” este o biografie „interioară” a avangardei literare, cu Urmuz și Tzara în frunte, mișcare pornită din revolta marginalilor culturii, care se opuneau, cu armele absurdului, „ideilor de-a gata” care au stăpânit, decenii la rând, arta, politica și peisajul social românesc.
Spectacolul lui Alexandru Dabija, bazat pe un scenariu dramatic de Cătălin Ștefănescu, demonstrează și că râsul a fost garanția sănătății morale a celor care au spus „Nu!” tuturor sistemelor care au înregimentat și degradat ființa umană.