„Deși povestea din piesă se întâmplă în Al Doilea Război Mondial, în Polonia, cred că nu e greu nimănui să vadă paralelismul cu prezentul. Dar acest spectacol nu e despre război, nu e despre violență ci, din contră, e despre candoare, curaj, imaginație și inteligență. Adică despre a fi om. E o declarație de dragoste pentru teatru și făcătorii de teatru, începând cu actorii și ajungând la mașiniști și cabiniere. E un spectacol despre forța iluziei, despre joaca cu convenția teatrală care ne leagă pe noi, cei de pe scenă, de ei, cei din sală; despre magia teatrului. E și o ușă deschisă spre măruntaiele Teatrului, acolo unde locuiesc niște oameni cu aparență de normalitate, numiți actori, roși de vanitate, înălțați de generozitate. A fi sau a nu fi (To Be or Not to Be) al lui Nick Whitby e o adaptare a unui film celebru din 1942 al marelui regizor evreu-german, refugiat din calea naziștilor la Hollywood, Ernst Lubitsch. E o comedie despre umanitatea din noi, despre curaj, despre talent și despre miza actorului atunci când se dezvăluie spectatorului. La final, spectatorul își va pune, sper, aceeași întrebare hamletiană: a fi sau a nu fi (om)? Aceasta e întrebarea” – Vlad Massaci
„Deși povestea din piesă se întâmplă în Al Doilea Război Mondial, în Polonia, cred că nu e greu nimănui să vadă paralelismul cu prezentul. Dar acest spectacol nu e despre război, nu e despre violență ci, din contră, e despre candoare, curaj, imaginație și inteligență. Adică despre a fi om. E o declarație de dragoste pentru teatru și făcătorii de teatru, începând cu actorii și ajungând la mașiniști și cabiniere. E un spectacol despre forța iluziei, despre joaca cu convenția teatrală care ne leagă pe noi, cei de pe scenă, de ei, cei din sală; despre magia teatrului. E și o ușă deschisă spre măruntaiele Teatrului, acolo unde locuiesc niște oameni cu aparență de normalitate, numiți actori, roși de vanitate, înălțați de generozitate. A fi sau a nu fi (To Be or Not to Be) al lui Nick Whitby e o adaptare a unui film celebru din 1942 al marelui regizor evreu-german, refugiat din calea naziștilor la Hollywood, Ernst Lubitsch. E o comedie despre umanitatea din noi, despre curaj, despre talent și despre miza actorului atunci când se dezvăluie spectatorului. La final, spectatorul își va pune, sper, aceeași întrebare hamletiană: a fi sau a nu fi (om)? Aceasta e întrebarea” – Vlad Massaci