Teatrul de Comedie



Mass Media
Mult zgomot pentru nimic

Alina Epîngeac - www.Yorick.ro

„Mult zgomot pentru nimic” este un spectacol care arată bine şi se simte bine. E multă responsabilitate pentru că pretenţiile sunt mari. Nu e doar încă o comedie simpatică. Nu e deloc pentru nimic „zgomotul” făcut. ...citeste mai departe



Mihai Brezeanu - LiterNet

Cel mai important efect al felului în care funcţionează imaginea, mişcarea, sunetul şi lumina e încrederea pe care o oferă actorilor. Diversitatea neobişnuită de mijloace de comunicare cu publicul le oferă acestora şansa de a experimenta, la rândul lor, multiple forme de exprimare. ...citeste mai departe



Ileana Lucaciu - Blog Spectator

Andrei Șerban, anulează convenția teatrală “clasică” și o înlocuiește cu îmbinarea tehnicii filmului și a teatralității obișnuite, fără să știrbească prin nimic tematica textului inițial – influența societății asupra sentimentelor umane. Andrei Șerban inventează un altfel de teatru adevărat al emoțiilor. ...citeste mai departe



Otilia Andrei - Adevărul

Pe lângă adaptarea textului, spectacolul devine actual şi prin decorul şi mijloacele multimedia (proiecţii şi montaj live care preiau, cu ajutorul a şapte camere video, secvenţe din multiple spaţii de joc neconvenţionale ale Teatrului de Comedie) realizate de Andu Dumitrescu, prin costumele semnate de Doina Levintza sau prin momentele muzicale, semnate de Raul Kusak, şi de dans, coregrafiate de Ştefan Lupu. „Am convingerea că piesele scrise demult există doar în prezent şi vorbesc despre noi, acum şi aici. Camerele video cu imagini filmate în priză directă pe scenă, de care ne folosim în spectacolul nostru, reprezintă oglinda vremii de azi, spune Andrei Şerban ...citeste mai departe




Mult zgomot pentru nimic
de William Shakespeare

Data premierei: 28 aprilie 2018
Durata spectacolului: 2h45 (cu pauză)

Regia Andrei Șerban
Regizor secund Daniela Dima
Decor și video Andu Dumitrescu
Costume Doina Levintza
Muzica originală Raul Kusak
Coregrafia Ștefan Lupu
Asistență regie Dorina Chiriac
foto Adi Bulboacă

     După ezitări, am decis să co-optez tehnologia, ca universul complex shakespearian să fie  mai ușor recognoscibil într-un context contemporan, ca sub o lupă. Astfel vedem mărite pe ecran două lumi: una a politicienilor și a celor sus-puși, cu interesele, ambițiile și jocurile lor stupide de putere, și alta, a lui Beatrice și Benedick, care, într-o conjunctură viciată, în care dragostea a fost devalorizată și trivializată, au nevoie de probe și verificări multiple pentru a ajunge să creadă în existența ei.  
     Dar camerele video amintesc și de un factor în creștere în zilele noastre: supravegherea. Suntem invadați de armate virtuale, intimitatea fiecăruia poate fi oricând violată.

     În jurul nostru e prea mult zgomot: cel dinafară (al traficului agitat - și nu doar rutier - plin de sirene și claxoane asurzitoare; vacarmul neîntrerupt al emisiunilor TV, unde toți latră și nimeni nu ascultă pe nimeni; cel iritant de obositor al mall-urilor, etc.) și cel dinăuntru (al ambițiilor și conflictelor personale care se ceartă între ele, fără o rezoluție). Când, totuși furtuna se liniștește, ne dăm seama uneori că totul a fost... pentru nimic, ca  titlul piesei din seara aceasta.

    E un titlu de piesă aparent ironic. Și totuși, cred că Shakespeare are altă intenție. Cuvântul nimic  are  o semnificație complexă: când ne desprindem de tot ce nu e necesar și vedem cât de absurd și inutil a fost zgomotul, înțelegerea profundă a faptului că a fost pentru nimic, în mod curios, ne liniștește, ne dă gustul unei posibile eliberări. Teatrul poate oferi acest gust trecător dar adevărat al libertății.

ANDREI ȘERBAN