Teatrul de Comedie



Mass Media
Breaking News

Ion Cristoiu - Evenimentul Zilei

Şi deodată, pe scenă, în redacţia foii Deşteptarea apare Grigore Bucşan. Nu spune nimic. Pur şi simplu apare. Şi în acel moment prin sală trece un fior. Urmat de îndată de aplauze. De ce? Pentru că în rolul lui Grigore Bucşan pe scenă a intrat George Mihăiţă, monstrul sacru, unul dintre ultimii monştri sacri... (...) Cum e Rechinul Grigore Bucşan din spectacolul de la Teatrul de Comedie? Oricît m-aş strădui n-aş putea da un răspuns cît de cît. Şi asta deoarece ar însemna să spun în scris ceea ce George Mihăiţă spune prin interpretare. Răspunsul poate fi găsit de cine e interesat să-l afle doar mergînd la Teatrul de Comedie. Vorba vremurilor cînd teatrul românesc avea monştri sacri: Mergeţi la Ultima oră de la Teatrul de Comedie să-l vedeţi pe George Mihăiţă în Grigore Bucşan! ...citeste mai departe



Lucian Giurchescu - Europa liberă

Regizorul Mircea Cornișteanu n-a „stricat” piesa lui Sebastian, dimpotrivă. I-a oferit o contemporaneitate care e, de fapt, un omagiu celui care iubindu-ne, ne-a cunoscut mai bine de cât le place unora să recunoască. Pentru că s-ar recunoaște pe ei însăși în personajele de pe scenă. Și tocmai aici a fost inteligența regizorului, ajutată de o distribuție excelentă, care a subliniat câte o dată, cu mici adausuri „contemporane”, replica lui Sebastian. Care în mâna lui Cornișteanu devine „tare”, devine super-adevărată, devine trist de contemporană. Da! Trist! Pentru că adevărul piesei e un amestec de râs cu plâns. ...citeste mai departe



Doina Papp - Adevărul

Reluând la distanţă de mulţi ani reprezentarea comediei lui Mihail Sebastian sub titlul Breaking news, acest slogan devenit obsesia noastră cotidiană, Teatrul de Comedie şi regizorul Mircea Cornişteanu au dat, cum s-ar spune, lovitura. (...) În centrul atenţiei, pe post de autoritate absolută şi mare maestru combinator, Grigore Bucşan, portretizat magistral şi diferit de alte anterioare interpretări prin distribuirea lui George Mihăiţă. Nu e prima dată când marele actor joacă în contra emploi un rol negativ. Bonomia lui proverbială şi hazul mucalit au fost lăsate la cabină şi când l-a întruchipat exemplar pe Primarul slugarnic din Revizorul. Acum însă, datele sale personale de temperament artistic sunt copios modelate pentru a ne livra o figură în acelaşi timp autoritară şi ridicolă. ...citeste mai departe



Ileana Lucaciu - Blog Spectator

Mircea Cornișteanu oferă însă, o “adaptare” exemplară, respectă dramaturgul, nu se consideră mai presus de el și scutură doar de praful vremii când a fost scrisă, piesa lui Mihail Sebastian. “Adaptarea” sa nu intervine brutal în replică, în configurarea situațiilor și caracterizarea personajelor. Mircea Cornișteanu vrea să arate, și reușește, că și astăzi în așa zisă presă independentă informarea e supusă intereselor marilor afaceriști care o conduc haotic din umbră, ca în epoca frământată în care a trăit Mihail Sebastian. ...citeste mai departe



Mircea M. Ionescu - Taifasuri

Este meritul regizorului Mircea Comişteanu - mai tânăr ca niciodată în Ctitorirea unui spectacol contemporan - şi al uriaşului actor George Mihăiţă. Rolul său, unul de antologie, a născut rafale de râsprintr-un joc sobru, din fărâme de priviri, din fiecare mişcare, dm tăceri, inflexiuni verbale şi grimase. Un veritabă recital ce ne-a făcut să vedem pe scenă atâtea feţe de canalii ale vremurilor actuale, şantajişti veroşi, mafioţi şi să conchidem că am aplaudat cel mai bun spectacol urmărit în ultima vreme cu o piesă românească, scrisă acum... 72 de ani! ...citeste mai departe



George Stanca - George Mihăiță și bucșanul lui

George Mihăiță a vrut mai mult. Fiind de esență comediană el l-a tras pe Bucșan pe strada sa - Comedia. Mă gândeam când actorul de comedie, consacrat, recunoscut, stabilizat, recte Mihăiță a mai avut un rol grav, serios ? Și, după nu prea multe căutări am găsit - la debutul său - ”Reconstituirea”, filmul lui Pintilie. Ba, acolo e și tragic... Astfel, încât în interpretarea lui Mihăiță, cinicul Bucșan a devenit și mai cinic... Căci, i s-a adăugat ironia lui Mihăiță. Mai cinic , dar și mai simpatic, digerabil, mai omenos și accesibil pentru un mogul. (…) Tot rolul lui , acela al ”înțepatului” Bucșan - este altceva decât mă așteptam. Altceva decât au făcut unii prcedenții actori care l-au jucat pe Bucșan... ...citeste mai departe



Ileana Perneş Dănălache - Magna News

Despre George Mihăiţă, în rolul lui Grigore Bucşan, afaceristul „sută la sută” lichea spun că creat o partitură fără de cusur. (…) George MIhăiţă este un profesionist şi-a gândit cu atenţíe rolul l-a transpuns în secolul XXl, a adaptat personajul făcându-l modern şi flexibil. Bucşan al lui Mihăiţă e un dandy elegant, cu siluetă lucrată la sala de fitness, credibil, cu un farmec discret iar publicul îi remarcă munca şi talentul, apaludând generos. ...citeste mai departe



Ada Vertan - Contemporanul

Un spectacol puternic despre o lume fără scrupule, nu foarte diferită de circul în care trăim, în care se naşte o poveste .de dragoste, între un savant, modestul, cinstitul şi visătorul profesor de istorie Alexandru Andronic, interpretat admirabil de Dragoş Huluba, fascinat nu de bani, nu de putere, ci de Alexandru Macedon şi o studentă, o femeie frumoasă şi isteaţă, admiratoarea sa. ...citeste mai departe



Emil Călinescu - lateatru.eu

Recomand cu caldura Breaking News atat celor care lucreaza ori au lucrat in presa, cat si celor de pe cealalta parte a baricadei: cititorilor. Este cea mai buna radiografie a presei romanesti de astazi si de acum 80 de ani. Parcursul presei romanesti din perioada interbelica pana astazi poate fi rezumat prin sintagma Presa romaneasca de la Ultima Ora la Breaking News. ...citeste mai departe




Breaking News
adaptare de Mircea Cornișteanu, după „Ultima oră” de Mihail Sebastian

Data premierei: 13 decembrie 2017
Durata spectacolului: 2h 20min (cu pauză)

regia Mircea Cornișteanu
decorul Puiu Antemir
costumele Clara Labancz
ilustrația muzicală Mircea Cornișteanu
asistent regie Zoe Bălan
fotografii Adi Bulboacă

În spectacolul BREAKING NEWS se întâlnesc două lumi incompatibile: lumea puterii, a  banilor, a influenței și lumea idilică a celui care refuză să se supună „zeilor” prezentului.  Nu există punte, nu poate exista comunicare între cele două lumi.  Neînțelegerea și dialogul „surzilor” pot stârni râsul dar pot, în aceeași măsură, îngrijora: piesa a fost scrisă, totuși, în 1942 și încă mai poate fi privită ca o situație de „ultimă oră”. Spectacolul Teatrului de Comedie actualizează și accentuează spectul unui prezent mereu repetabil, de care ne putem vindeca tocmai conștientizându-l. 
 
Lumea  șacalilor din  presa interbelică și cea a marilor  afaceriști care-i  conduc din  umbră este una idilică în comparație cu cea a  majorității  din media așa zis independentă  din zilele  noastre, al cărei principal rost este să aiurească pe bietul contribuabil, în așa hal încât să nu mai înțeleagă nimic din ceea ce se petrece în jurul său,  să-l mintă cu seninătate și să-l manipuleze în folosul celor care dețin banii sau puterea. Spectacolul  pe care  l-am  făcut împreună  cu admirabilii actori ai Teatrului de Comedie nu vrea altceva decât să  exprime un regret, acela că  „breaking news” a luat locul‚ „ultimei ore”. (Mircea Cornișteanu)